Cultuur - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

Cultuur

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

31 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Matakohe

Gisteren vanuit Wellsford vertrokken. Gelukkig een beetje bewolkt waardoor de zon wat minder op je rug brand. Niets te klagen overigens, want het kwakkelweer in nederland trekt echt niet en is gelukkig ver weg. Weer diverse klimmetjes (en afdalingen!)gehad met schitterende vergezichten. Nadat ik tijdens een afdaling Ellen een stukje voor was, vond ik het wel wat lang duren eer dat Ellen kwam. Bleek de eerste lekke band! ik de heuvel maar weer op want zoals Ellen dat zei : Ja hoor eens, ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen met zo'n band! Vrouwen!! Tijdens een lunchstop bij een eetcafe te Brynderwyn, stapte een jongen met een grote rugzak bij zich, uit een auto. Hij sprak ons aan met het verhaal dat de man waar hij bij meereed, net ontslagen was uit de gevangenis na een overval. De jongen vroeg of hij verder met ons mocht meerijden. Na hem te laten zien hoeveel plek we op de bagagedrager hadden, zag hij er toch maar vanaf :-)
Hij had dus duidelijk niet gezien dat we met de fiets waren!
Verder gefietst naar Matakohe (die plaatsnamen hier!) hier besloten 2 nachten te blijven. Ten eerste vonden onze billen dat wel fijn. En ten tweede bevind zich hier het kauri-museum.
Toen de eerste mensen in deze omgeving kwamen was dit stuk van het land alleen maar bos. Met name de gigantische kauri bomen vond men zeer interessant. Zodanig interessant dat ze in een kleine 100 jaar nagenoeg alle bomen hebben gekapt. Slechts kleine stukjes resteren. Waaronder de oudste boom van Nieuw Zeeland van meer dan 2000 jaar! oud.
In Matakohe is een museum ingericht om het collectieve schuldgevoel van de Nieuw Zeelanders in te lossen. Aangezien dit museum op loopafstand van de camping is, moesten we er natuurlijk toch een bezoek brengen. Was toch echt wel interessant want we hebben er bijna 3 uur doorgebracht. Dat de wereld klein is bleek ook daar maar weer, want we spraken er mensen uit Wilnis! Zelfde gemeente, dus dat schept meteen een band....
Morgen weer op de fiets. Volgens de kaart een vlak stuk. We zullen zien. Tot het volgende verslag.
Ellen en Anco

• 31 Januari 2013 - 09:26

Suzan Mentink:

Zit huis met griep en heb eens uitgebreid de tijd jullie verslag te lezen. Wat een mooie reis maken jullie en wat leuk om er deelgenoot van te zijn. Moet wel Ellen vermanend toespreken: een lekke band is toch een appeltje-eitje voor een zelfredzame dame als jij? (geintje, kan er zelf ook niets van). Veel plezier!

• 31 Januari 2013 - 18:15

Henk Veen:

Anco ellen,

Dat ellen niet een bandje kan plakken daar aan toe maar met gestrekte benen en een gestrekte rug vraagt ook om een hernia, door de knietjes en een bolle rug het is net schaatsen.

veel plezier verder,

Ps het is geen kwakkelweer hier met 13 graden in de nacht boven nul is het gewoon voorjaar.
    Gisteravond op de baan stond een lekker windje zo lekker dat de kussens de baan opwaaiden.

m vr gr
    henk

• 31 Januari 2013 - 20:10

Kees En Teuny Bos:

Hoi hoi, Ellen ten eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wat gaaf om jullie verslag te lezen. Maak er een top tijd van en horen graag naderhand alle verhalen. Liefs Kees en Teuny.

• 31 Januari 2013 - 22:06

Post:

even weer laten weten dat we jullie reis verslag gelezen hebben Ik denk dat jullie veel zien Rusten jullie wel genoeg uit.?Uit eindelijk hebben jullie vakantie ,Fijn om zo op de hoogte te blijven Groetjes Pa en Ma,

• 29 Februari 2016 - 17:16

Nora Prenger:

vanmiddag lekker wezen zwemmen met moeders en vroeg tijdens al dat gespetter hoe het met jullie gaat.Nou zei ze als je dat en dat in typt dan kan je het allemaal volgen.Erg interessant hoor. Lekke band tandriem ?even wat tegenslag maar laat dat de pret niet drukken..Genieten hoor en voorzichtig.groetjes Nora