Topconditie - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu Topconditie - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

Topconditie

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Zo we zijn weer een stuk meer naar het Noorden gefietst. Het rustdagje in Matekohe heeft ons goed gedaan. De dag erna hebben we 80 km gefietst, waarvan een stuk of 40 vlak. Dat voelde als thuis, maar dan wel met uitzicht op bergen! Aan de vlakke kilometers kwam natuurlijk weer een eind en we eindigden die dag op een camping aan een klein riviertje in Kaihu Forest. In het boekje hadden we al gezien dat het weer flink klimmen zou worden, maar de mevrouw van de camping had de tip van de dag: een gravelroad, die de klim zou vermijden. Zo gezegd zo gedaan en dat ging prima. Vervolgens doken we het regenwoud in, waar gelukkig de zon scheen. Het was prachtig, net of je door de Intratuin, afdeling kamerplanten fietst. Wel een lange gestage klim van 7 km. Regelmatig even stoppen en dan is het goed vol te houden. (En ik hoor steeds Henny van het schaatsen, die roept dat ik nog wel even verder kan) Halverwege een hele dikke Kauri-boom van wel 2000 jaar bekeken. Op dat soort punten waar veel mensen zijn, hebben wij vaak ook veel bekijks.
Er volgde een heerlijke afdaling, maar toen kwam er nog een hele gemene klim. Ik ben gaan lopen, terwijl Anco het meeste gefietst heeft. Onderweg riep een mevrouw naar hem: It's worth it! En dat was het zeker. We kwamen de bocht om en daar was Hokianga Harbour met helblauw water en enorme gele duinen aan de overkant. Schitterend. Gekampeerd in Opononi en de volgende dag heuvel op en heuvel af, langs het water en door weilanden en bos naar Rawene. Daar met de veerboot over en uiteindelijk aangekomen in Broadwood. We hebben daar geslapen bij een homestay. We hadden het tentje kunnen opzetten, maar het was niet zuiver droog, dus hebben we een kamer genomen. Het was op zijn zachtst gezegd bijzonder. Eigenlijk een grote schuur waar wat wandjes in gezet waren voor douche en toilet en verder een grote t-zooi. Maar de mensen waren aardig en we hebben lekker geslapen. Vanmorgen met regen opgestaan en vertrokken. Weer een mooi stuk en onderweg kwamen we in een koeienfile terecht. Een kudde werd verplaatst, dus even rustig aan. De regen hield niet echt op, dus nu zitten we in een motel voor twee nachten. Voor morgen hebben we een bustour geboekt naar Cape Reinga, bijna het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Lekker in de bus zitten!

• 04 Februari 2013 - 12:06

Pa En Ma:

We hebben weer genoten van jullie reis verslag Wat zien jullie toch veel zijn jullie al een beetje bij gekleurd.?Groetjes Pa en Ma

• 04 Februari 2013 - 21:02

Corina:

Wat een stoere familie heb ik toch! Geweldig hoor. Uh, Ellen afgelopen donderdag heb ik Henny niks horen zeggen...........hoe zou dit toch kunnen???
    Geniet verder en fijn dat we op afstand mee kunnen genieten.
    Groetjes van zusje lief en haar mannen.
    P.s. Je leerling doet het geweldig hoor, hij heeft nog nooit zoveel zelf aan zijn leerwerk gezeten. Hij doet erg zijn best om jullie niveau vast te houden.

• 07 Februari 2013 - 03:06

Marloes:

Het klinkt echt super sportief allemaal! Begrijpelijk dat jullie niet naar Cape Reinga gefietst zijn.. (Ver!) Hoe lang blijven jullie daar? Want wij gaan daar morgen heen! We vertrekken vanuit Raglan, dus het wordt een lange trip morgen. Ik zal vanuit de auto kijken of ik jullie voorbij zie fietsen.. Geniet!

• 08 Februari 2013 - 15:57

Patrick Andriessen:

Goedemiddag Anco en Ellen,

Zo, eerst eens even de tijd genomen om jullie reisverslagen te lezen en foto's te bekijken. Wat ziet dat er onwijs mooi uit en klinkt ook nog eens geweldig. Met dat drame weer hier worden we echt een beetje jaloers. Geniet er nog lekker van, want de dagen vliegen voorbij. Maak vooral veel mooie foto's , zodat we straks nog meer kunnen genieten.

Groetjes en genietse!

Patrick, Sandy, Charlotte en Luca

• 10 Februari 2013 - 14:41

Joost:

Hoi Anco en Ellen,

Het contrast met Nederland kan bijna niet groter. mooie bossen, bergen en zon, tgenover vrieskou en 10cm sneeuw. Voorlopig hoeven jullie niet terug te komen voor de elfstedentocht :-O . geniet ervan, groeten, Joost

• 12 Februari 2013 - 20:54

Yvonne :

Hoi!
    Zeg, komen jullien nog andere fietsers tegen of zijn jullie de enigen daar op de weg?

Groet, Yvonne