25 jaar getrouwd - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu 25 jaar getrouwd - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

25 jaar getrouwd

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

07 Maart 2016 | Australië, Bunbury

Na te zijn vetrokken uit Fremantle een warme rit van 75km naar Mandurah. Op een wat shebby camping overnacht. Maar wat maakt het uit. De douche was prima en een lekkere eerste nacht in onze tent.
Vanuit Mandurah was ons doel Preston beach. Volgens de gids zouden daar 2 campings moeten zijn. Een basic camping ongeveer 6km voor Preston Beach. die bleek helaas onbereikbaar voor ons doordat we over een onverhard pad zouden moeten met alleen los zand. Niet te fietsen dus.
Door naar Preston Beach dus. Helaas. Camping een paar jaar geleden gestopt. Nog even een B&B geprobeerd, maar die bleek vol. De Australiers hebben een lang weekend vrij, dus alles is volgeboekt. We bereiden ons voor op een nachtje op het strand.
Ellen is toch nog even bij het plaatselijke hotel gaan informeren. Tegen beter weten in. Inderdaad vol.
Maar bij de receptie bleek een nederlandse vrouw te werken die hier 9 jaar geleden naar toe was geemigreerd. Ze bood ons direct een plaats bij haar thuis aan! Geweldig.
Ze woont een half uur autorijden terug (een halve dag fietsen voor ons!). Onze fietsen mogen in het hotel blijven. Ze brengt ons de volgende dag wel weer terug bij het hotel. Wat een mazzel!
Een heel gezellige avond gehad. Alsof we elkaar al jaren kennen. Ze heeft zelf ook een tijd gebackpacked en gefietst. Dus er was zeker een click.
De volgende dag heeft Brigit ons weer naar onze fietsen gebracht en hebben we afscheid genomen. Wel gaf ze nog aan dat we ook op de terugweg weer van harte welkom zijn. Ze is dan wel weer benieuwd naar onze belevenissen.
Vanaf het hotel zijn we weer gaan fietsen. Eerst een slingerweg van 10km naar de hoofdweg. Helaas moeten we langs de drukken hoofdweg, want zoveel wegen zijn er niet. Na 30km blik op oneindig, van de weg af en weer schitterend rustig slingerend door naar Bunbury, waar we nu op een hele mooie camping staan.
We hebben besloten hier 2 nachten te blijven. Gisterenavond erg gezellig bij de BBQ. Europa in het klein. Een paar geemigreerde engelsen, duitsers op een campertrip en een groepje jongeren uit belgie, zwitserland, frankrijk en een japanse. Leuk zitten kletsen.
Vanmiddag naar het stadscentrum via het strand. Een wandeling van ongeveer 4km. Lekker eten aan het strand en verder........ Nou ja, we zien wel. Het is tenslotte vakantie.

• 07 Maart 2016 - 07:04

Klaas Koeleijn:

Gefeliciteerd met jullie trouwdag.

• 07 Maart 2016 - 08:35

Aafje:

Hallo bruidspaar.... ( nog ) van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Natuurlijk ook van de andere meissies van de "balie". ( achter de balie en niet op Balie, dit even voor de duidelijkheid ) Ik volg jullie weer op de voet en zo te lezen hebben jullie nu al een heel hoofdstuk van een boek meegemaakt. Ik blijf het volgen hoor!

• 07 Maart 2016 - 09:15

Gisela Weemaes:

Hallo Ellen en Anco, van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarige trouwdag.

Wat leuk om allemaal te lezen jullie belevenissen en lekker genieten van al wat moois is.
    Nog veel plezier met de fietstocht in Australie.

groetjes gisela

• 07 Maart 2016 - 09:45

Nico:

Dat is het echte reizen. Niets plannen en dan spontaan ergens kunnen slapen. De wereld zit vol vriendelijke mensen..... Van harte gefeliciteerd met de 25 jarige mijlpaal.

Veel vakantieplezier

• 07 Maart 2016 - 13:01

Jacqueline Schenkels:

leuk dat jullie heel onverwachts bij onze dochter hebben kunnen overnachten ,,
    fijne fietstocht , mvg Jacqueline