The Shire - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu The Shire - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

The Shire

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

23 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Matamata

Vanuit Te Puru vetrokken in zuidelijke richting. Na 20 km een verrassing. We troffen een oude spoorlijn omgebouwd naar fietspad. Dat houdt in dat het hellingspercentage maximaal 2% is! En geen auto's en vrachtwagens en dwars door het schitterende landschap. In Paeroa een motel voor 2 nachten geboekt. Er loopt namelijk ook zo'n fietspad door een kloof langs verlaten goudmijnen. Leuk uitje voor de volgende dag. 35km gefietst en een wandeling langs restanten van gouderts verwerkende fabrieken en door verlaten mijngangen. Schitterende omgeving! Volgende dag doorgefietst naar Matamata waar we 6km buiten de plaats op een camping staan. Ook hier weer voor 2 dagen. Vanuit Matamata hebben we een tour naar de filmset van Lord of the rings en The Hobbit gedaan. Acht jaar geleden ook al, maar toen was er van de filmset niet heel veel meer over. Het ging toen meer over de lokatie met op diverse plekken foto's hoe het er tijdens het filmen uitzag. Voor The Hobbit is alles echter opnieuw opgebouwd en na het filmen zo gelaten. Je waant je er nu echt in The Shire (woonplaats van de een soort kabouters, hobbits, voor wie de films niet hebben gezien). Erg leuk om doorheen te lopen.
Toen we door Matamata liepen zagen we dat er paardenraces waren. Nou hebben we allebei niets met paarden, of het moet inde vorm van een worst zitten, maar een keer een paardenrace zien was wel heel leuk. Het was een soort Royal Ascott. Veel dames in mooie jurkjes en met mooie hoedjes. Alleen dat was het bezoek al waard.
Nu weer terug op de camping om morgen weer richting het noorden fietsen. We moeten uiteindelijk donderdag weer in Auckland zijn...........

• 23 Februari 2013 - 13:18

Joost:

Hoi Anco en Ellen,

Leuk om te zien dat Ellen ook wat nette kleren heeft meegenomen. Of is zij de meest rechtse dame niet? Nu jij nog Anco...... Vanaf volgende week wordt het hier lekker warm, ± 5°, dus als jullie wat warmte over hebben mag dat mee hier naar toe.
    Groetjes, Joost

• 23 Februari 2013 - 15:19

Kees En Teuny:

He luitjes zijn jullie undercover zo netjes gekleed !!!! Ellen ben jij die dame in het blauw of in het geel, hahaha. Zeg geniet nog even en is het een probleem als jullie een koffer mooi weer mee naar Nederland het is hier zooooo koud brrrr. Lieve Groetjes Kees en Teuny.

• 23 Februari 2013 - 18:52

Pa En Ma:

Mensen kinderen wat zien jullie blij en gelukkig Het is ook geen wonder ,wat zien jullie veel Je zou her dood moe van worden ,om zoooooo,n vacante te houden lieve jongelui nou jongelui geniet er nog lekker van Hier is het beren koud,Maar misschien word het wat warmer ,,anders een DIKKE trui aan Tot de volgende keerLieve groetjes Pa en Ma

• 24 Februari 2013 - 22:09

De Bosjes, Baembridge:

Hi Ellen en Anco,

Leuk om jullie fietsavonturen zo te volgen. Wat blijft Nieuw Zeeland toch een fantastisch land. En allemaal zo heerlijk relaxed. Precies 6 jaar geleden zaten wij daar en nog steeds hebben we warme herinneringen aan Nieuw Zeeland. Bij Taupo heb ik nog een fraaie bungee jump sprong van ca 50 m gemaakt. Dus mocht je daar nog in de buurt komen dan is dat een aanrader. Wij zijn net terug van een week Tsjechie. Veel sneeuw en wind dus koud maar wel heerlijk genoten. Na deze fietstocht moet jullie conditie geweldig zijn. Wij verwachten de laatste donderdagen veel van je op de schaats Ellen. Geniet er nog lekker van. Groet de Bosjes van no 32

• 25 Februari 2013 - 22:14

Os En Loes:

Mm, ik heb net een heel verhaal getypt, maar zie het niet terug op jullie site. Misschien heb je het nu dan dubbel, maar goed.. :-) Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt! Echt veel, voor in vijf weken tijd. Grappig dat jullie voor de tweede keer naar Hobbiton zijn geweest! Ik vroeg me af of er nog mensen verkleed als hobbit rondliepen. Dat schijnt vaak voor te komen, maar wij hebben ze niet gezien. Geniet nog even van de laatste dagen en van het mooie weer! Dat wordt een hele overgang.. Hopelijk worden we niet allemaal spontaan ziek. We zullen jullie leuke verhalen missen! Tot gauw!

• 25 Februari 2013 - 22:35

Else Sterk:

Hallo! Wat leuk om jullie prachtige verhalen te lezen. Het ziet er allemaal heel ontspannen uit ondanks al dat gesloof op de fiets. Heb het nog een paar dagen heel goed daar! Want volgende week is maandagavond alweer gewoon pianoavond Ellen. Je moeder heeft je overigens uitstekend vervangen. Tot dan en veel groeten