Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

19 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Thames

Even een paar dagen rustig aan gedaan. Dagafstanden die nauwelijks serieus zijn te nemen : 20 en 16km! Maar ja, de afstand vanaf de camping in Auckland tot de ferry was dan ook maar 7km. Overgevaren naar Waiheke. Een eiland ter grootte van Terschelling schatten we. Eerste overnachting op een basic camping met een toilet en een koude douche. Wel direct aan een baai en daardoor s'nachts heerlijk stil. De volgende ochtend kwam de ranger die dit gebied beheerd het geld voor de camping innen.
Vanuit de camping doorgefietst (13km) naar de ander, nog veel minder bewoonde en dus stillere kant van het eiland, waar we een B&B hebben geboekt. Leuke franse mensen met dito accent, welke de B&B runden. Na vanochtend heerlijk ontbeten te hebben, franse crepes, weer op de fiets naar de ferry richting Coromandel. Na een aantal uitdagende klimmen een vlakke weg direct langs de kust! Dat was wel even genieten. Nu staan we op een camping in Te Puru. We hebben nog ruim een hele week!
Ellen en Anco

• 19 Februari 2013 - 10:24

Corina:

Wat betekent zo'n bord met een vlammetje en een rode streep erdoor heen ook alweer?? De warmte stijgt zeker in jullie hoofd. Hoogste tijd om het koele kikkerlandje weer op te gaan zoeken, voordat er gevaarlijke zaken ontstaan! Neem de tip ter harte van dat lieve (schoon)zusje.

• 21 Februari 2013 - 11:20

Pa En Ma:

Hier ben ik nog een keer als ik het goed begrijp dan hebben jullie het nog steeds naar jullie zin Over een week zitten jullieh weer in het vliegtuig de laatste week z al wel hart gaan Er is een tijd van komen ,en een tijd van gaan Maar geniet nog van deze dagen Dit kan niemand meer van je afpakken Hier is het koud, tegen het vriespunt aan ,met een straffe oostelijke wind er bij ,maar wel de zon er bij ,dus achter het glas lekker Neem wat warmte mee,dan is de overgang niet zo groot voor jullie Lieve kinders het gaat jullie goed Groetjes Pa enMa

Ellen en Anco Post

Na in Europa te hebben gefietst, Italië, Engeland, Oostenrijk en Duitsland vonden we het tijd worden onze grenzen eens verder te verleggen. 2013 wordt het jaar dat we naar Nieuw Zeeland gaan! Op 24 januari vertrekken we. Op dit blog proberen we onze belevenissen met jullie te delen.

Actief sinds 12 Jan. 2013