Pfffff!! - Reisverslag uit Wellsford, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu Pfffff!! - Reisverslag uit Wellsford, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

Pfffff!!

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellsford

Na aankomst op de luchthaven van Auckland midden in de nacht de fietsen in elkaar gezet ( we missen alleen maar 1 bidon, dus het vervoer is goed gegaan) om 2 uur bij 19 graden naar het hotel gefietst. Daar heerlijk geslapen! De volgende ochtend 20 km door de stad naar onze B&B gefietst. Leuk eigen optrekje in de tuin van een Pipi Langkous-huis. Dagje Auckland gedaan, maar vooral heel veel geslapen. Tsja, die jetlag moesten we toch even wegwerken.
Temperaturen van 24 graden plus. Dus jullie begrijpen dat ijs en sneeuw ineens heel ver weg zijn. Gisteren echt begonnen met fietsen: Stad uit naar Helensville, 52km. In het begin een paar klimmetjes en daarna zou het vlak worden. Maar wij vonden de weg wat druk. Er bleek ook een weg binnendoor. Nou, dat hebben we geweten! De weg bestond uit een paar pittige kuitenbijters. Maar wel erg mooi. Om half 3 op de camping te Parakai aangekomen en de tent opgezet. Ook in de tent met van die dunne self inflating matjes perfect geslapen.
Vanmorgen opgestaan met een liedje. Ellen is tenslotte jarig! Voor het eerst in haar leven in de zomer. Kunnen we het eindelijk ook eens buiten vieren. Voor degene die willen komen raden we dus aan rekening te houden met fantastische zomerse omstandigheden. Bedankt overigens voor de ontvangen felicitatie mails!
Vandaag dan toch maar weer op de fiets naar Wellsford. Ruim 60km volgens het boekje. Na onze tocht naar Rome zeiden we dat we Toscane het zwaarst vonden. Nou, dit evenaarde het behoorlijk. Maar wel ontzettend mooi. Dat geeft een enorme kick.
Het werden in totaal 63 zware kilometers.
We slapen nu in een motel omdat hier geen campings zijn. Tobben dus :-)
Nu op zoek naar een biertje. Tot de volgende keer.
Ellen en Anco

• 29 Januari 2013 - 09:34

Gea Regelink:

Hoi Ellen en Anco, leuk om hier op de Weissensee jullie verslag te lezen. Ver weg maar toch heel dichtbij met de techniek van tegenwoordig! Goed om te lezen dat jullie reis goed is gegaan en dat er maar 1 bidon wordt gemist! Heel veel plezier nog en geniet ervan! groetjes vanuit een zonnig (veel te warm) Weissensee Gea

• 29 Januari 2013 - 10:26

Gisela:

Hallo Ellen en Anco,

Ellen gefeliciteerd met je verjaardag. Anco trek maar een fles wijn open voor haar verjaardag.
    De fietstocht is begonnen. En nu maar genieten. Hebben jullie het nieuws van
    kogingin Beatrix gehoord.

hartelijke groeten gisela

• 29 Januari 2013 - 11:03

Oom Jan En Tante Phia:

Ellen, gefeliciteerd met je verjaardag en leuk dat je het buiten kan vieren.
    Is je koelkast groot genoeg?
    Wij weten uit ervaring hoe " lastig" het is om in de zomer jarig te zijn.
    Weer leuk om te lezen waar jullie zijn en wat jullie beleven.
    Veel fietsplezier!

Hartelijke groeten voor jullie beiden,
    oom Jan en tante Sophia.

• 29 Januari 2013 - 13:28

Anne-Marie:

Gefeliciteert Ellen! (Mag het nog? Hier is het nog 29 jan namelijk...)

• 29 Januari 2013 - 14:30

Linda Van Son:

Van harte Ellen!! En Anco natuurlijk ook.
    Vanuit een regenachtig Zutphen!!
    Dat is aan de andere kant wel beter lees ik.
    Wij drinken hier ook een pintje op je verjaardag, oke?
    Jullie zijn nog maar net op weg maar ik heb nu al enorme bewondering voor jullie als ik lees wat jullie al allemaal aan het fietsen zijn!!
    Veel groeten van Linda en familie.

• 29 Januari 2013 - 20:17

Orina:

Is dit echt een leuke vakantie?????????? Volgens mij vooral afzien, als ik de foto's mag geloven. Of kunnen jullie al goed foto's bewerken op de I-pad?!
    Kortom, vol bewondering lees ik jullie bericht en geef jullie groot gelijk regelmatig een hotel te nemen. Jullie zijn immmers op vakantie.
    Erg leuk jullie vanmorgen even gesproken te hebben via de skype (al was de verbinding wat magertjes).
    Succes en geniet.
    Groetjes van zusje lief.

• 29 Januari 2013 - 21:05

Post:

Lieve EllenHartelijk gefeliciteerd met je verjaardag En natuurlijk ook je lieve mannetje van harte Het is bij jullie natuurlijk de volgende dag al IkBen eerst aan het klooien geweest ,het lukte niet ,maar nu hopen we dat hij verstuurd word Ik ben uit eindelijk een beginneling Nog geen zere billen.?we nemen vanavond maar iets lekkers bij de koffie ,om toch een beetje in feeststemming te zijn heel veel fietsplezier En veel liefs voor jullie beiden Pa en Ma.

• 29 Januari 2013 - 22:23

Heleen En Rein:

Nog van harte Ellen!! Leuk om je verjaardag down under te kunnen vieren, lijkt me. En heerlijk om te lezen over die zomerse temperaturen waar jullie in zitten. Dan is 't hier toch andere koek. Hoewel sneeuw en ijs hier inmiddels ook wel ver weg zijn (de Angstel ligt weer open). Geniet ervan, en kom terug met mooie verhalen. Veel groeten/liefs van deze buren/collega's/vrienden, Rein & Heleen.

• 30 Januari 2013 - 10:53

Oscar En Marloes:

Ha fietsers! Wat een leuke avonturen hebben jullie alweer beleefd. Wij hebben wel respect voor jullie hoor. We halen regelmatig hard zwoegende fietsers in. Maar ja, zo te lezen geeft het wel voldoening! Geniet van al het moois en wie weet tot ziens!

• 30 Januari 2013 - 19:24

Dimar:

Het is nog steeds in Nederland 30 januari, dus Ellen ik kan je nog steeds feliciteren.
    Wat is het toch ontzettend leuk om mee te kunnen leven met jullie. Ik ben ook wel een beetje jaloers. Heerlijk weer enz. Hier gaat het weer erg stormen.
    Zoals jullie gelezen hebben treed de koningin af ten gunste van Alex. In De Rijp waren ze al druk bezig om van alles voor te bereiden, dat gaat dus voorlopig biet door.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende bericht

• 31 Januari 2013 - 11:38

Post:

Daar zijn we weer jullie foto,s g,ezien mooi jo,, Dit vergeet je nooit meerHet kan ook regenen in nw Zeeland hier bij ons is het ook been dag met een gaatje. Nog veel plezier saampjes ,enfiets nog maar lekker. er is al weer een week om Tot over VIER weken Groetjes Pen Man

• 12 Februari 2013 - 20:48

Yvonne Hasselaar:

Hoi Ellen en Anco,

Tot mijn schande kijk ik nu pas op jullie blog, maar dat ziet er gelijk al fijn uit allemaal, wauw!
    En Ellen, uiteraard nog van harte gefelicitieerd met je verjaardag, op de dag zelf helemaal vergeten...Leuk om het eens aan de andere kant van de wereld mee te maken!
    We hebben elkaar niet eens gedag gezegd op de redactie! Mea culpa, was nogal in de ban van het vertrek van Mamadou...
    Maf idee dat jullie daar nu zitten en ik op het moment van schrijven op de redactie zit. De ergste storm is even gaan liggen, dus ik grijp m'n kans even;-)
    Ik hou het kort, ga jullie verhalen even verder lezen. Fiets ze, hopelijk blijft de boel (lees de fietsen) een beetje functioneren, doe de groeten aan de Kiwi's en geniet met volle teugen!

groetjes Yvonne Has