Cape Reinga, zeekayaken, Hole in the Rock - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu Cape Reinga, zeekayaken, Hole in the Rock - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ellen en Anco Post - WaarBenJij.nu

Cape Reinga, zeekayaken, Hole in the Rock

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Anco Post

09 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Er is meer dan fietsen. Vanuit Kaitaia hebben we een dagtrip met de bus geboekt naar Cape Reinga. Maar niet gefietst, want dat zou 110 km heen en 110km terugfietsen betekenen. En tsja, het is wel vakantie.
Om 9 uur opgepikt door een bus bij ons motel. Via 90 mile beach ( over het strand dus met de bus) ruim 70km langs de kustlijn! Toen we vanaf het strand afreden eerst nog een stop om met een slee een superhoge en steile duin af te glijden.
Vandaar over de weg door naar Cape Reinga. Op dit uiterste puntje van NZ staat een vuurtoren met een geweldig uitzicht over de oceaan.
Vandaar weer terug naar ons motel.
De volgende dag doorgefietst naar Wangaroa. Daar kwamen we op een stille, wat shabby camping. We vonden de eigenaar echter een held, want hij had geen zin alleen bier te drinken, dus kwam hij met 3 biertjes naar ons. En dat smaakt best na de vele klimmetjes.
De volgende dag door naar Paihia. Daar staan we op een nette camping direct aan the bay of islands. Hier 2 dingen geboekt. Vrijdag zijn we een dag wezen zeekayaken. Wat was dat gaaf! Tussen de eilanden door kayaken. Op 1 eiland gestopt om verse oesters van de rotsen te plukken en op te eten. En jawel, Ellen heeft ze ook gegeten en vond ze best smakelijk. Zie de foto voor het bewijs.
'S avonds terug op de camping meldde de eigenaar dat er vrienden van ons waren gearriveerd. We wisten dat er een collega van Ellen samen met haar vriend door NZ toerde. Via hun blog hadden we regelmatig contact. Zij waren alle campings in Paihia langsgegaan om te vragen of wij er stonden. En ons zo dus gevonden! Onwijs gezellig! Leuk ervaringen kunnen uitwisselen en gezellig gekletst.
De volgende dag vertrokken hun weer richting Cape Reinga. Wij hadden een tocht met een boot door de bay of islands geboekt om dolfijnen te spotten en een eiland te bezoeken waar een gat door de rotsen onder het eiland doorloopt (the hole in the rock).
Ook dat was weer erg leuk en we zitten nu onder het genot van een biertje een beetje rozig van de zeewind te wezen op de camping. Morgen weer verder op de fiets.

• 09 Februari 2013 - 10:21

Willem Van Der Veer:

Hallo Ellen en Anco,

Met veel belangstelling lezen we jullie berichten en doet ons goed dat jullie het naar je zin hebben en er ook van genieten. Ellen is vis gaan eten ik hoop dat het naar meer smaakt. Nu nog aan de sushi hihi. Heel veel plezier de komende tijd in spanning wachten we jullie volgende berichten af met de verslagen van jullie reis. Geniet ervan..

Groeten van Anja en Willem

• 09 Februari 2013 - 14:26

Gisela:

Hallo Ellen en Anco,

wat een mooie verhalen. Je fietst zo met jullie mee in gedachten.Ik heb alle plaatsjes op de kaart opgezocht. Geweldig en geniet nog maar verder van het mooie weer en de vakantie.

groetjes gisela

• 10 Februari 2013 - 16:25

Pa En Ma:

Lieve kinders,we hebben weer jullie vakantie trip gezien ,en gelezen Geweldig ,we kunnen begrijpen dat jullie genieten van al wat jullie zien Maak maar heel veel foto.s dan kunnen wij later weer genieten En dan lijkt het of we ook op vakantie zijn Maar dat weet je We wensen jullie nog heel veel fiets plezier En genieten maar Groetjes Pa en Ma

• 13 Februari 2013 - 00:45

Os En Loes:

Hoi Ellen en Anco!!

Het lijkt inderdaad alweer lang geleden dat we elkaar gezien hebben! Wij zitten nu op Waiheke Island, heerlijk relaxed. Wel een 'oude lullen eiland', maar ook mooi. Het was erg gezellig met jullie op de camping in Paihia. Zo te zien was jullie cruise de volgende dag ook de moeite waard. Geniet lekker van al jullie avonturen ennuh, bereid je maar vast voor op de 7000+ foto's..;-)Groetjes!